BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

Friday 10 June 2011

Lawatan ke Ladang Anggur Kuala Beris Sik, Kedah

Pada cuti lepas aku berkesempatan melawat ladang anggur bersama isteri dan anakku...Ladang yg terletak bersebelahan Tasik Beris menampakkan pemandangan yg sungguh indah. Untuk masuk ladang tu kena beli tiket dengan harga RM 6 seorang....

Di pintu masuk ladang tu ada tertulis "DILARANG MEMETIK BUAH ANGGUR". Aku pun dengan panjang lebar memberi penerangan kepada anak ku yg baru berusia 1 tahun supaya jangan petik buah anggur tu...ntah anak aku paham ke tak dia senyum je kat aku....maklumlah budak kecik mmg suka sangat tengok buah anggur ni....bila dah suka mesti la dia nak pegang....bila dah pegang mesti dia nak petik......


Aku pun rasa tergugat juga keimanan aku ni, rasa nak makan jer buah ni....maklumlah buah segar...TERBAEKK DARI LADANG......


Di ladang ni ada 2 jenis anggur merah dan hijau....yg paling aku suka anggur hijau sebab manis sangat macam tergula wa ckp lu.....yg merah ni masam sikit....

                  anak ku dengan aksi supermannya nak memetik buah anggur yg dari td lg dia terliur



Di sebelah ladang anggur ni ada tasik yg luas sangat indah bila dipandang. memang sesuai untuk aktivi riadah seisi keluarga.


Memang berbaloi kalau mai sini....kepada orang2 Kedah tu yg tak pernah lg mai sini cuba2 lah mai tengok2 ladang anggur kebanggaan negeri Kedah ni.......

0 comments: